Ameikanska ambasaden

Ja  nu är jag tillbaka i Växjö igen:D Igår var jag på Amerikanska Ambasaden och de gick bra så dom sa att mitt visum och pass kommer med posten om några dagar!
Så är gick de till på Ambasaden, jag kom dit vid typ 8.40 och då va de ganska så lång kö, så jag fick stå ute och vänta i typ hen haltimme sen fick jag gå igenom de första "kontrollen". De va en man som stod och kollade så man hade de viktigaste papprerna och sedan fick man gå in och lägga alla sina saker på ett band och gå igenom en metalldetektor precis som på en flygplats typ, man fick också lämna sin mobil där.
Sen fick man gå in och sätta sig för att vänta på att få lämna sin papper och när man hade lämnat in alla papper så fick man sätta sig och vänta igen. Där man satt och väntade va de en tv med CCN men något jätte tråkigt på och sen fick man sitta där lääänge! De fanns ingen klocka där inne heller och man hade ju lämnat ifrån sin mobil så man höll ju på att bli knäpp av att sitta där.. Men sen tillslut va de min tur och då fick man gå fram till ett kille vid ett bås. Han ställde lite frågor typ om hur många barn jag skulle ta hand om och typ berättade hur han hade blivit uppfostrad, lite roligt faktiskt. Och sen tog vi fingeravtryck och så sa han att mitt pass och visum skulle komma på posten innom några dagar. Och precis innan jag skulle gå så frågade han mig vilken jag tyckte skulle vinna Idol;) han hade typ de som en rolig grej som han frågade alla och skrev upp.
När jag gick där ifrån va klockan 11.50 så de tog ju sin lilla tid, men nu har jag i all fall mitt visum eller snart.
Sen tog jag bussen in till T-centralen ingen om gick en liten runda på NK och i Gallerian där jag även åt lunch och sen va de dags att åka hem.
Så här ser Amerikanska ambasaden ut, jag glömmde min kamera så denna bilden har inte jag tagit som ni kanske ser för de är ju vår på bilden...


Sen igår kväll kom jag hem vid 18.20 och bytte bara om fort och sen bar de av på personl fest och de va lika trevligt som vanligt, och alltid lika galet som vanligt och dagen efter funderar man på om man kan gå till jobbet utan att skämmas över något som man har gjort... som de ska va efter en personalfest med andra ord.

Idag är jag också ledig från jobbet men jag har jätte mycket att göra ändå som vanligt, men jag började i all fall med att låta mig själv sova ut på morgonen för första gången på typ en vecka.
Jag ska alldeles strax hänga upp tävtten och sedan ska jag en kort runda till stallet.

Hörs senare! 
Kram, Caroline  
Och föresten igår åkte Jennifer till New york för att gå på sin förberedelse kurs och sedan vidare mot Philadelphia:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0