Förvirrad!

God kväll! Denna dagen är inte en bra dag och de är konstataerat..
Dagen började med att jag försov mig och vaknade 10 miunter innan jag var tvungen att cykla av att mamma kommer och väcker mig. Jag kommer i tid till jobbet med morgonen är ett totalt kaos och jag får inte äta någon frukost förens halv elva och jag gick upp vid 6.20!
Och sen har dagen fortsatt i samma takt men mitt huvud har inte hängt med..

När jag kom hem från jobbet så ringde jag till Vandrarhemet i Stockholm som jag ska bo för att säga attt jag inte kommer komma dit förens tio på kvällen typ och de var helt okej, vilket de var bra.
Sedan ringde jag också till sts för att klara ut lite fågor kring visum handlingarna, och de gick okej och när jag la på kände jag att jag hade koll, med 5 minuter senare så upptäcker jag ingen att jag inte alls har koll på två runkter på checklistan! och då hade dom hunnit stänga på sts kontor, toppen! Så nu får jag ringa dom imorgon på en av mina raster som jag hoppas att jag får.
Dom två punkterna som gör mig förvirrad är:
 
-PROOF OF FUNDS TO COVER ALL EXPENSES: For example CSN letter, scholarship, or bank statement.
Är de ett kontoutdrag från mitt konto dom vill ha?

-Proof of payment of the SEVIS fee. All student and exchange visa applicants presenting I-20 or DS-2019 forms issued on or after September 1, 2004, must present proof of payment. Instructions on how to pay can be found on https://www.fmjfee.com/index.jhtml. Do not confuse the SEVIS fee with the applications fee listed earlier. Both fees must be paid.

Om de är någon där ute som har redan har varit på Amerikanska ambsaden eller bara har mer koll än mig så får du gärna hjälpa mig!


Imorgon jobbar jag samma tid som idag och de kommer dessutom att vara "kontroll" av allt vi gör så att vi gör rätt... inte kul alls, har typ as mycket press på sig så man gör 100% rätt hela tiden vilket kommer leda till maximal utladdning, som man sedan ska kunna ladda upp sen igen under natten för att var på topp igen till lördag då de också är "kontroll".

Nä nu ska jag begrava mig ännu mer i mina papper och se om de blir något klarare i mitt huvud. 

Kram, Caroline
Förlåt för mitt otroligt positiva inlägg men de är så de känns just nu..


Kommentarer
Postat av: Isabella

Där på det första så är det kontoutdrag från ditt konto som de vill ha.



På den andra..hmm..jag åker på SI och vet därför inte riktigt om samma gäller för oss. Åker man med SI betalar de SEVIS FEE och de skickar SEVIES FEE RECIEPT till en när man matchat med en familj och måste skaffa visum..har du inte fått nåt sånt tillskickat dig från STS?

2009-12-03 @ 20:45:51
URL: http://iisabella.blogg.se/
Postat av: Isabella

Ett tips förresten, gå in här! :

http://kattmedfnatt.blogg.se/2009/october/ambassaden-papper.html

2009-12-03 @ 21:58:19
URL: http://iisabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0