Lucia

Ska strax sova för imorgon så blir de en tidig morgon ska nämligen upp och titta på lucia på tv vid sju. I år filmas lucia firandet på svt här i Växjö, från domkyrkan med kören från dom komunala gymnasie skolorna. Samma lucia firande som jag har varit och tittat på i dom tre åren då jag gick på Teknikum, och dom åren har de varit helt underbart och helt galet fint eftersom de är en så himmla stor kör och sen är hela domkyrkan upplyst av bara levande ljus! Skulle gärna ha varit och tittat på de live i år också men de krockar med luciafirandet som vi ska ha i stallet... så tyvärr får jag nöja mig med tvn.
Så därför råder jag er där ute att kolla på lucian på tv vid 7 eller vid 18.15 på Svt eller om ni är i Växjö så varför inte ta runda till domkyrkan.
Här är årets lucia inne i Domkyrkan


Som ni ser så har jag också fixat lite med mer här på bloggen och jag vet inte om jag ska göra något mer får se, tror jag har de så här ett tag och se hur de känns..

Jag fick också mail från min värdmamma idag, först ett där hon frågade om min gatuadress och sedan ett långt om en massa saker, som jag ska sätta mig ner och svara på imorgon efter att jag tittat på lucian. Hon bifogade också en bild som dom hade tagit nu inför julkorten de var jätte fint:D

Boken och sängen kallar;)
Godnatt, Caroline


Kommentarer
Postat av: Sara

sv: tack så mycket!! :D Dom bor i Danbury, CT :)

2009-12-13 @ 17:43:34
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0