Välkommen till min blogg

Mitt namn är Caroline och jag är en tjej 19 år och i denna bloggen tänker jag skriva om allt som har med au pair att göra, tiden innan, under och efter att jag kommer hem.

Tanken om att åka som au pair har funnits länge eftersom min mamma var iväg som au pair själv och alltid sagt att de är en helt underbar sak att göra. Jag hade fakitskt aldrig trott att jag skulle ta tag i de och verkligen göra de. Men när en av mina lärare frågade om de va någon som var intresserad av att vara au pair, så bara föll alla bitar på plats och jag föll helt för de! De var helt plötsligt helt glasklart att de var de jag skulle göra eftersom jag alltid älskat barn och nu efter gymnasiet var sugen på att göra något helt annat och helts ut och resa och lära mig tusen nya saker.

Denna lärare känne en familj i usa som jag tog kontakt med. Allt gick bra och vi kom fram till att jag skulle komma til dom nu i slutet på augusti. Men efter ett tag började de krongla med visum och sådant så tillslut kom vi fram till att dom skulle leta efter en ny au pair och att jag skulle leta vidare efter en ny värdfamilj.

Så jag gjorde en ansökan till STS om att få åka iväg som au pair till usa och på den vägen är de... 

//Caroline 

P.S jag ska försöka göra något åt min design av bloggen..  


Kommentarer
Postat av: Kenan "kenzo" Harbas

Härligt att du kommit igång!

Denna blogg ska in i min blogglista!



/Kenzo

2009-09-03 @ 23:50:43
URL: http://kenanharbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0