1 April!

Ja idag är de ju den första april och de betyder att de är tillåtet att säga aprilskämt för alla i Sverige! Satt nyss och läst på Smålandsposten.se om alla aprilskämt som dom hade haft i dom olika lokal tidningarna runt om i landet, kommer ihåg förra åtet och alla andra år då man slått upp tidningen på morgonen för att försöka klura ut vilken av artiklarna som inte är sant! Men i år har de inte blivit något sådant..

Idag har jag ju som sagt varit ledig så jag hade tänkt att börja dagen med en skön sovmorgon och sedan ta en tur på trademillen. Men jag vaknade redan vi sju någon gång med värsta huvudvärken! Jag försökte somna om så att den skulle försvinna men jag kunde liksom inte somna om riktigt och var uppe redan vid 8-halv 9 och jag somnande nog inte innan halv två eftersom jag pratade med familjen igår och sedan skrev på bloggen och läste handboken innan jag gick till sängs. Så jag skippade trademillen och försökte äta lite frukost och tänkte att jag kunde göra de senare min huvudvärk gått över, men de har de inte gjort ännu så länge!!! Jag håller på ett bli helt galen på den, de är typ som en svag migrän huvudvärk och de är ingen värktablett som hjälper över huvudtaget..
Men jag har i alla fall tvingat mig själv att åka en runda till Target innan idag för att köpa lite små nödvändigheter och de är typ de ända jag har gjort. Jag skulle kunna gå ut och sitta i solen men de är så sjukt jobbigt att sitta i solen när man har huvudvärk och jag vill inte gå in och börja rensa och packa bland mina sker eftersom de är så fint väder ute, just nu sitter jag på altanen där de är skugga och inte fullt så varmt som i solen. Jag skulle gissa på att de är runt 23grader ute just nu för innan när jag körde till target var de 21 och de var på förmiddagen och idag är ändå en av dom "svalare" dagarna som ska vara nu under helgen!! Jag kan inte försåt att de bara är april och inte typ maj eller juni.

Jag läste ju som sagt familjens handbok igår kväll och även en gång till idag på morgonen. De fanns schema, regler och andra saker att tänka på i den.. de var dock väldigt mycket regler vet inte, om de var för att dom vill göra allt klart för mig om hur de är hos dom eller om dom är en sådan familj med väldigt mycket regler? Jag har i alla fall skrivit ner lite frågor till som jag kom på när jag läste som jag ska ta upp med värd mamman när hon ringer idag. Jag mailade henne idag på morgonen och frågade när hon skulle ringa men hon har inte svarat kan ju hända att hon är på jobbet ännu så länge och ringer mig när hon kommer hem, vilket i normala fall är runt 3-4 på eftermiddagen enligt schemat. I så fall borde hon ringa snart.

Jag återkommer när jag har pratat med henne igen!

Kram, Caroline   

UPDATE:
De är tydligen Aprils foolsday här alltså aprilskämt men jag har då inte märkt av de i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0