Doktorn!

Nu har jag varit hos doktorn och mitt Streep test var negativt, konstigt nog.. Men han sa att de kan hända att de inte riktigt har utvecklats färdigt ännu, så jag fick ett recept på en antibiotika som jag skulle hämta ut om jag inte hade sett någon förbättring imorgon kväll. Doktron var jätte trevlig och pratade mycket och förklarade saker och ting vilket kändes skönt, men sköterskan som var innan honom var ju inte precis den bästa. Hon pratade knappt med mig och hon vägde mig bara och tog blodrycket och sedan gick hon bara ut ur rummet utan att säga något!! Sen satt jag där som ett fån och funderad på vad som skulle hända.. Men efter ett tag kom min doktor då och han pratade lite och kollade pulsen, febern, andningen och så då de är Streep testet som innehöll skrapning på tungan och att han kollade i örongen. Han kände också på mina körtlar för och jag visade dom som jag hade sedan sist och berättade om de och han trodde också att de va någon sorts konstig allergisk reaktion, inte givetvis mot pollen men mot något. Och att svullnaden på dom lymfkörtlarna skulle vara borta inom några veckor och att jag skulle höra av mig om jag fick likande "allergi" symtom igen.
Så nu har jag varit hos doktron för första gången i USA!(med mig själv då.. med barnen har man ju varit ett antal gånger)

Ikväll ska jag försöka sova tidigare än vanligt och preparera mig med alla möjliga mediciner och grejer som vi har här hemma och med mina "nypon kapslar" som jag köpte på cvs på vägen hem som ska hjälpa mot dåligt immunförsvar!

Kram, Caroline


Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej, då sluta hoppas gör jag aldrig. Jag bara inte tror att det kommer ett mejl varje morgon :P Tog det en månad för dig innan du fick svar? :)

2010-04-28 @ 14:22:58
URL: http://hannalarssonaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0