Helgen!

Nu är helgen över och imorgon börjar jag jobba igen och har veckan framför mig! Kan ju inte säga att jag har någon större lust att gå upp 6.30 imorgon..

I fredags så var jag ju som sagt på bio med Sandra och med en annan svensk tjej också, Jessica. Vi åkte till White Planes för att först äta och sedan gå på bio där. Så vi åt och gick sedan och kollade på Kick Ass, helt okej film men kanske inte min smak riktigt men de var en kul kväll i alla fall! Och jag kom inte hem förens vid 1.40 något haha och missade min sugiga curfew som är redan vid 01.00 även om jag inte jobbar dagen efter!... men de gjorde inget:D

På lördag så ville jag in till city så jag hade frågat en annan tjej, Simone som jag träffade i onsdags om hon ville med med hon kunde inte för hon var tvungen att jobba och de verkade som om alla andra gjorde de också.. så de blev en lång sovmorgon, gick en runda och sedan körde jag en runda till de närmsta "centrumet" här med lite affärer för jag behövde köpa ny Bendryl. Jag hade ätit upp hela den förra asken, efter de va de ända som hjälpte mot alla kontigt heter jag hade så jag köpte en ny och tog en till dos i lördags men sedan dess har jag inte tagit och jag mår bra! När jag kom hem igen så byggde jag ihop en byrå som min värd pappa hade köpt till mig innan jag kom från Ikea till mitt rum så nu har jag lite mer rum för alla mina saker! Sen blev de en lugn kväll framför datorn med en film. Kollade på "Dear John" mycket bra film! Jag grät typ hela tiden från de att han åkte iväg till slutet på filmen vilket är i över en 1timme! 

Idag söndag så blev de i alla falla the city, men inte i den form som jag hade tänkt.. Jag skulle åka in tillsammans med Sandra efter att hon hade slutat jobba efter lunch. Så jag tog lite sovmorgon igen, vaknade 9, och sedan tog jag på mig mina träningskläder och gick ut och gick en runda i morgon solen!
Jag fick då ett sms av Sandra att de var ändrade planer och att hon skulle jobba längre och kanske inte sluta förens någon gång senare på eftermiddagen!! Så jag bestämde mig för att jag skulle ta tåget själv in till Manhattan för att kanske möta upp Sandra senare när hon slutade, beroende på när on slutade. Så jag åkte in och gick en runda vid Times square, gick i lite affärer köpte en ny counsealer och en ny foundation borste och även en rengöring för borsten så den inte blir så äcklig som min gamla är och en I <3 NY t-shirt. Sedan gick jag lite i några andra affärer och kollade och också lite på en marknad som var där med en massa saker. Sedan gick jag också bort till Macy's och kollade i de ”köpcentrumet” på alla dyra fina märken som dom har där! Kollade lite på olika Pandora länkar är så sugen på att köpa en ny berlock till min länk!! Tror jag ska köpa en till mig själv i födelsedagspresent sen;) De roliga är att Pandora är helt nytt här borta och inte alls vanligt utan börjar bli mer och mer vanligt. Men i Sverige har de ju funnits jätte länge! Jag fick ju typ min länk när jag var 15 eller något sådant, fick ju mitt halsband i konfirmations present och då hade jag ju armbandet redan sedan ett tag tillbaka. Lite roligt i alla fall.  Sedan satte jag mig på Starbucks och tog en kaffe och bara satt och tittade på allt folk och bilar och njöt av att bara titta på NY som rusade förbi och läste lite i min bok, har äntligen kommit in i Twilight nu. Sen ringde Sandra och sa att hon hade slutat men klockan var redan över 5 så vi bestämde att jag skulle åka hem och mötas upp ”hemma” istället. Så jag tog tåget tillbaka efter lite om och men och gick sedan och mötte upp Sandra för att gå till Starbucks igen för att bestämma vad vi skulle göra. Vi bestämde att vi skulle gå hem till henne och ta bilen till White Planes och gå en runda på Target, eller Sandra bestämde. Jag bara åkte med utan att veta vad vi skulle först.. Väl där så sa jag att jag inte skulle köpa något annat än ett usb minne för att kunna gå och framkalla bilder, eftersom cvs inte tar min hårddisk- den är för stor! Ut kommer jag med ett par nya skor och en hårfön! Haha jag älskar Target! Fast de är lite problem och om man ska spara pengar, men man kan i alla fall spendera timmar där och bli mycket fattigare! Sedan körde Sandra hem mig och jag visade henne var dom spelar in filmen på vägen eftersom hon blev helt galen när jag berättade de!

Nu är de sovdags! I morgon blir de förhoppningsvis Ikea efter att jag har slutat jobba:D

Goodnight USA and Goodmorgning Sweden, Caroline


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, pengar kan man alltid slösa bort :P

2010-04-19 @ 09:56:41
URL: http://hannalarssonaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0