Jobb, NYC och Ikea idag!

Idag har jag jobbat min första dag för mig själv i denna familjen! De gick helt okej för att vara första dagen själv, inga stora incidenter dom hände.. min äldsta försökte testa mig ganska så rejält när dom kom hem från skolan men de jag tror att hon förstod att de inte fungerade med mig. Så dag ett får ett bra betyg!

När jag plockade upp min värd mamma på tågstationen när jag slutade så bytte vi så hon körde hem och jag stannade på stationen för nästa tåg in till NYC. Jag skulle möta upp Sandra inne i stan för att shoppa lite i city men också framför allt för att åka till Ikea! Jag mötte upp henne på Grand central och sedan så tog i tunnelbanan ut på Brooklyn för att sedan ta en shuttlebus ut till Ikea Brooklyn. På Ikea så åt vi köttbullar och potatismos med lingon och brunsås och gick och kollade lite och sedan så vi till matavdelningen. Jag köpte musli, choklad och brödmix så nu ska jag baka grovt bröd att ha att äta på morgonen!! Jag är så fruktansvärt trött på att äta bagel eller något likande på morgonen, jag har också knäckebröd som jag fick av familjen när jag kom! Dock hade dom ingen LAKRIS så detta ikeat! Dåligt, dåligt de va ju typ de som jag längtade efter mest..
När vi kände oss klara med Ikea så tog vi en wathertaxi in till Manhattan igen. När man åkte wathertaxin så såg man frihetsgudinnan och the Brooklyn bridge så nu har jag sätt dom också men från avstånd och jag har inga kort. Så jag måste åka dit igen! När vi väl var inne så gick vi på Old Navy, vikcoria secret och HM. Jag köpte en svart kofta, eftersom jag hade glömt min kofta hemma och hade bara t-shirt, jag köpte också en kjol och en lång tröja som man typ kan ha som klänning med läggins. 
Sedan tog vi tåget hem vid 10.10 och var hemma vid tågstationen vid 10.40 hade först planerat att gå eftersom jag hade blivit avsläppt men eftersom jag inte har gått den vägen innan och eftersom jag var sjukt trött så tog jag en taxi, kostade bara 7 dollar..;) Så nu har vi bevisat att de går att åka till city efter att man har slutat jobba om man slutar i bra tid:D
Nu ligger jag hemma i sängen innan klockan 12 och ska släcka innan 12 också hade jag tänkt!

Ska visa lite bilder från igår, idag och i helgen imorgon men jag orkar inte lägga in bilderna i datorn nu..

Kram, Caroline   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0