Lördag

Förlåt för min dåliga uppdatering.. men jag ska bättra mig nu igen jag lovar!

Igår var de också en lång dag med mycket nya intryck ingen. Min nya värd mamma var med hela dagen och jag kan ju inte precis säga att jag jobbade jag mer var med bara liksom. Och sen fick jag en låång rast när den minsta flickan hade sin nap så jag packade upp alla mina grejer, svarade på mail och skrev ett inlägg här men när jag precis var klar så bara försvann allt!!! Ibland så förstår jag mig inte riktigt på Blogg.se..

På kvällen hade dom sin stora middag som judar har på fredagskvällar, med speciellt vin och bröd och välsignelse. Snacka om stor kulturchock detta kommer vara för mig!! Bara igår kändes de jätte konstigt och jag fick en sån jobbigt känsla av att bara vilja gråta när vi satt och åt, bara för att allt var så kontigt och de kändes så jobbigt.. Och jag antar att de är min "kulturchock" som slår in då..

Idag är jag ju som sagt "ledig" men jag har ju liksom inte så mycket att göra än att hänga med familjen hela dagen eftersom jag inte vet något här runt omkring ännu och inte har kört något ännu. Så familjen frågade om jag ville följa med till deras synagoga föra att se vad de är som dom gör så jag vet, men jag behöver verkligen inte gå, men jag sa i alla fall ja så vi ska åka vi runt kl 10 tror jag men jag är inte säker- föräldrarna sover fortfarande..

Nu ska jag göra mig iordning och äta frukost!

Kram, Caroline 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: jag vet, det är jobbigt att komma i in något nytt men det kommer kännas bättre :)

2010-04-10 @ 16:01:44
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Maria Henriksson

Stort LYCKA TILL i din nya familj! Hoppas att du kommer att trivas bra. Kram från faster Maria m.fam.

2010-04-10 @ 21:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0