Onsdag

Nu har även onsdagen gått och imorgon så är de en vecka sedan jag lämnade min värd familj i Broomall och flyttade hit! Måste säga att de känns som en mycket längre tid!!

Jobbat som vanligt idag och nu börjar jag komma in i "vanorna" i denna familjen och idag gjorde jag även all körning, och vi körde mycket idag! Min värd pappa var hemma med mig idag och vi körde runt mycket, han visade mig runt i hela new Rochelle, Larchmont och något annat stället som jag inte kommer ihåg just nu. Vi var även nere vid stranden och vid havet:D fast de är ju inne i viken så de är ju inte riktigt de "riktiga havet" med hav som horisont och allt de som alla säger men de är ändå bättre än inget! Och jag gillade de! Min minsta gav mig en riktigt tuff tid idag då jag inte passade alls utan hon bara ville vara med pappa och jag var hel enkelt oduglig till allt vilket var lite chockande eftersom hon har varit så lätt att innan men nu gjorde en tvär törn.. Hoppas de är bort imorgon. Nu ikväll har jag varit på Dunkin dounats och träffat lite andra au-pairer i detta området! De va väldigt trevligt att möta lite andra i min ålder och prata lite "au-pair prat". Får se om jag träffar dom igen jag hoppas i alla fall de! Jag tror att jag ska gå till gymmet med en av tjejerna typ denna veckan eller början på nästa. Jag vill verkligen börja träna igen och göra något och nu när jag slutar så tidigt som 4 på eftermiddagarna så kan jag ju göra de innan jag träffar andra på kvällen för de är inte så många som slutar så tidigt och till hösten när jag ska vara ledig mitt på dagen så kan jag ju göra de då!!

För övrigt så har min utslag spridit sig mer och de var från början bestämt att jag skulle gå till doktron imorgon för att kolla upp de.. men nu är de uppskjutet för att jag behövde maila mitt försäkringsbolag och fråga lite saker innan som tydligen var oklart så förhoppningsvis får jag svar imorgon och kan gå på fredag istället! För jag vill inte ha detta längre och nu har de börjat sprida sig lite upp i ansiktet och de är svårt att täcka med smink så om de sprider sig mer i ansiktet så kommer jag få stanna hemma för att jag ser hemsk ut..:( 

Okej nu är de dags för sägen, senare än jag borde som vanligt! Måste bil bättre på de

Godnatt, Caroline

P.s Jag jobbar på en ny header!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det kan vara nässelutslag och om det är det är det ingen fara :)

2010-04-15 @ 14:00:01
URL: http://hannalarssonaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0