2 Veckor med familjen!

Idag är de exakt två veckor sedan jag kom till min värdfamilj! Ännu så länge känns de som om jag gjorde ett bra val när jag valde att åka till just denna familjen.
Jag har också fått min andra lön här borta idag.  
Jag har i princip också klarat av min första arbetsvecka själv, jobba två timmar imorgon också, men de räknas knappt tycker jag.. Och första vecka har faktiskt gått ganska bra! Dom ända stora dusterna jag har haft är med mellan barnet, N, och de är för att han inte lyssnar på vad jag säger eller bara är tramsar runt. Men jag gissar att de kanske är ganska vanligt i den ålder. Jag har också fått åder om att öva på att räkna och rabbla alfabetet och skriva alla bokstäverna med honom så de är vad jag och han har gjort idag med honom efter skolan.
Annars så har de gått ganska så bra tycker jag för att var första veckan själv!

Idag var de ju som sagt min värd pappas födelsedag och vi var på en japansk/kina restaurang och åt ikväll och de gick faktiskt skapligt bra trotts att de var sen och lilla S var jätte trött och hungrig när vi kom dit. Dock blev jag kallad mamma av en annan kvinna på restaurangen jag försökte få S att koncentrerar sig på sin egen mat och inte på dom vid de bordet.. så hon sa till S "mamma vill säkert se ditt söta ansikte och dina fina ögon" eller något i den stilen. Jag sa inget till henne för jag orkade liksom inte, men så gammal ser jag vell inte ut att vara!? Jag menar jag skulle ju ha fått henne när jag var 16-17 år i så fall.
Men i alla fall de va trevligt att äta ute med familjen och också lära känna min värd pappa lite mer för de känns som om jag inte känner honom lika bra som min värd mamma.
Vi fick såna fourteen cookies denna gånge också med denna gången stämde de inte alls lika bra som förra gången, kommer inte ens ihåg vad de stod idag.

Nu ska jag upp och njuta av tystnaden för nu sover alla barnen!

Kram, Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0