Ännu en dag som jag kännde att jag precis överlevde..

Okej detta är från innan idag jag har inte kunnat logga in eller när jag väl kunde logga in så fungerade de inte att uppdatera.. så detta är från 18.00 idag


Jag överlevde!
Igår när jag gick och la mig så tänkte jag att idag skulle bli en lätt dag med Little gym och allt de skulle ju gå som en dans, trodde jag.. När jag vaknade i morse var jag för de första helt slut även om jag hade sovit hela natten. Och sen de första jag ser när jag kommer upp är en lapp där de står att lilla S är sjuk och har hostat hela natten och ska därför inte gå på Little gym utan till doktron.
Förmiddagen gick bra och hon fick kolla på film eftersom hon var sjuk, och sen skulle vi till doktorn och de gick också bra förutom att vi blev sena med hennes lunch och därför också hennes nap. Eftersom hon hade någon sjukdom som jag inte vet var de heter på svenska men man hostar i alla fall mycket och man måste använda en nebulizer(vet inte om de heter så på svenska) där dom ska andas in någon gas/vätska som vidgar luftrören eller något likande och de ska hon göra tre gånger om dagen och de tar en kvart varje gång och sen antibiotika på de. Få en tre åring att sitta still och andas i en mask i 15 minuter är inte lätt, men de gick bra om hon fick titta på tv samtidigt ;P Så de gick faktiskt förvånansvärt bra.
Men dom två äldre har testat mig fullt ut idag kan jag lova! Speciellt N han bara tramsade runt och inte lyssnade alls så han fick två "time out" men de hjälpte ju inte så mycket de heller fast vi fick i alla klart läxan och sen fick han tramsa runt för jag orkade helt enkelt inte bry mig och jag var tvungen att hjälpa S med sin medicin.
Och nu har deras mamma tagit över men jag kan ju höra att dom är lika crayz fortfarande...

Nu ska jag trotsa mörkret och gå ut och gå en runda för jag måste ut ur huset och rensa mitt huvud lite, och försöka hitta hem igen också...

Kram Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0