Jag överlevde första dagen själv!

Måndagen är nästan över, och de kommer bli en tidig kväll idag också!!
Jobbdagen idag började med att göra lunch till S och sedan lägga henne för hennes nap vilket gick förvånansvärt bra. Under tiden som hon sov så tvättade, städade och röjde jag undan de värsta och jag åt även lunch med mina värd föräldrar som båda var hemma just över lunchen. När kl var 2.15pm så sov hon fortfarande, vilket betyder att jag måste väcka henne eftersom vi måste åka till N's skola för att hämta honom vid 2.20pm. Vilket ledde till att hon var jätte tjurig och bara skrek och var jätte tröt! Men jag fick i alla fall inne henne i bilen men hjälp av mutning med en klubba;) Väl vid skolan var hon bättre men ändå fortfarande jättetrött och rödgråten så jag fick bära henne hela tiden. Och jag så den andra nya au-pairen där idag också, men jag pratade inte med henne eftersom S var så tjurig men jag ska göra de imorgon om hon är då. Hon är nämligen från Tyskland och kom hit samma dag som mig men från en annan organisation..
Hemma igen så vägrade S titta på tv, vilket hon brukar be om, de gör de hela lite lättare när dom stora barnen kommer hem från skolan så jag kan hjälpa dom med läxorna och göra deras lunch till dagen efter. Men de löste sig på något sätt de också, även om de var totalt kaos i min hjärna just då.
Som tur var kom min värd pappa hem och hjälpte mig med att göra kvällsmat, annars skulle jag ha gjort de också.
Sen tog han L till simningen och jag badade S(utan problem) och hjälpte N att få på sig sin pyjamas. Och nu är jag klar för dagen vilket är jätte glad för, eftersom jag är helt slut!

Kram, Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0