Låååång dag!

Idag har de varit den längsta dagen hittills! Jag började vid 8.30am som vanligt och sen jobbade vi till 4.30pm en timme ledigt och sen 5.30pm till 7.30pm! och på den timme som jag inte jobbade så va Peggy (min local cordinatior) här för att prata med mig om hur de går hittills och lite annat smått och gått. Som tex att de är ett cluster meeting på söndag inne i Philly, så då får jag träffa alla andra au-pairer här i området från interexchange.
Idag har vi varit på litte gym med lilla S, de är typ gymnastik med en massa andra barn i samma ålder och så leker som en massa lekar med olika redskap, ganska roligt faktiskt! och vi ska dit imorgon också.
N var också hemma idag eftersom han tydligen hade varit väldigt hostigt inatt och han hade tydligen astma när han var mindre så då var vi tvunga att använda en astmamaskin på honom flera gånger idag för att de inte skulle bli sämre.
De känns som om alla här hemma håller på att bli sjuka, för alla hostar och/eller har ont i halsen. Och de är till och med något med hunden!! Idag när vi satt och tittade på tv på förmiddagen så börjar hunden SPY på mattan!!! De stan som satan och de va as äckligt och S bara skrattade när Odette och jag fick torka upp de- fast Odette sprang typ och spydde själv hälften av tiden, äckligt! Så vi har sjuktsuga här hemma...

Nu ikväll ska jag bara titta på Idol (som börjar nu) och sen gå till säng tidigt och vara friskare imorgon, och hoppas på att alla andra är de också.

Kram, Caroline

P.s Idag hade L en matte läxa som verken Odette eller jag kunde förstå- och om de fortsätter så här så är de jag som kommer lära mig från henne och hennes läxor... Haha de känns inte så bra:S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0