SNÖ

Idag har de snöat här borta!! Min värdpappa sa igår och innan idag att han trodde att snön skulle missa oss så jag trodde på de, vilket jag inte skulle ha gjort.. för nu har vi snö dock bara några få cm men ändå.

Idag skulle jag ju som sagt träffa Jennifer och sen kolla på film med några andra au-pairer men de blev inte riktigt så. Jag begav mig iväg för att träffa Jennifer på ett stort mall en bit här ifrån för att shoppa lite. När vi jag väl hade hittat dit efter att ha kört fel två gånger, för att hitta den där jävla bensinmacken som jag aldrig kan hitta, så gick vi och kollade lite och shoppade. Jag köpte en ny pyjamas eftersom jag alltid har de här och sen köpte jag en ny kortärmad tröja. Sedan efter ett tag upptäckte vi att de hade börjat snöa värsta mycket! Så vi bestämde oss för att ta oss hem till Jennifer innan de blev för mycket snö ute. Efter som jag inte har kört i snö här borta innan och dom har inga vinterdäck här heller utan bara allround däck och inga bilar som är väl anpassade för snö. Vi bestämde att vi skulle träffas vi ett parmacy en bit där ifrån eftersom vi hade varsin bil och parkerat på olika ställen..jag satte mig i bilen och laddade gpsen och hittade direkt dit, förvånansvärt bra, trotts alla exit hit och dit och kö på motorvägen pga av en olycka. Men Jennifer där emot hon var helt vilsen och hennes gps ville inte heller fungera så de slutade med att hon fick ringa sin värd mamma så fick hon leda henne rätt per telefon. Men de tog typ en timme eller något för henne och för mig tog de kanske en kvart, men jag dog inte för de. Jag åkte bara till Starbucks och tog en kaffe- och ja jag har blivit beroende.
När Jennifer äntligen hade hittat rätt och vi hade handlat de vi skulle så skulle hon leda oss hem till henne, och jag frågade henne om verkligen hittade hem nu annars så kunde jag köra först med min gps, men hon sa att hon var säker så jag litade på henne.. och efter att ha irrat runt på parkeringen ett tag och sedan gjort en osmidig vändning på en annan liten parkering så var vi på rätt väg och kom hem till Jennifer utan några mer problem:D

Väl hemma hos Jennifer så åt vi lite och sedan kollade på en film med hela hennes familj, eftersom vi bestämde att vi inte skulle ge oss ut och köra igen i snöfallet. Vi kollade på G- force, dålig- se inte den!
Sen bestämde jag mig att åka hem eftersom min värd pappa var uppe och väntade på mig pga de dåliga väglaget. Men de gick jätte bra att köra hem och den värsta delen av vägen hem var den sista biten här inne bland kvarteren där dom inte hade skottat eller saltat, men annars så gick de jättebra. Och för övrigt så tror jag att alla här borta över reagerar när de är snö/snöar. För dom hade typ hällt ut as mycket salt på den stora vägen här utanför, gatan var bokstavligen talat täckt i salt och många går inte utanför huset om dom inte verkligen måste fast dom skottar här så fort de bara är några mm snö. Men, men dom är väll inte så vana vid mycket snö.

När jag väl kom hem så var jag jätte trött men jag gick ändå inte och la mig utan satte mig och tittade på ännu en dålig film med min värd pappa. Som jag för övrigt somnade ifrån och missade vissa delar av. Så jag var pigg igen när filmen var slut.

Och nu har jag lagt mig i sängen med värmekudden som mamma hade packat ner i min väska utan att jag visste de,tack mamma! Och jag tänker på dig mamma när jag har den för du är väl förknippad med värmekuddar;)

 
Sleep time
Good night, Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0