Söndag

Idag är de söndag och imorgon börjar min andra jobbvecka, och då är jag dessutom själv.

Idag var i jag på "The franklin institute" och kollat på en utställning, Body Worlds 2 & Brain. De är riktiga människor som har valt att donera sina kroppar, när dom har dött. Dom har tagit bort skinnet eller bara tagit vissa delar på dem och sedan plastat in dom i ett tunt lager med plast. Detta har dom sedan ställt ut på väldigt många ställen i världen.
De va jättehäftigt även om de kändes lite konstigt/läskigt/lustigt att de va riktiga människor. För dom hade allt, hela människor i många olika ställningar(dansande, yoga ställningar, baseboll spelare, allt!), gravid kvinna, embryon från 4 veckor till foster i vecka 35, bara själva organen uttaga, hela nervsystemet i människan.
De va i alla fall en upplevelse att få se de, och jag hade faktiskt användning för all omvårdnad och latin ord som jag har tragglat under mina tre gymnasie år, för latin orden är dem samma över hela världen. Vilket gjorde att jag förstod mycket mer av texterna även som var till än vad jag skulle gjort annars.
Efter att vi hade varit där så gick vi till en Irlands pubb och åt lite mat. Allt som allt så va de en trevlig eftermiddag med mitt Cluster. Även om jag nog inte kommer att umgås så mycket med dem när de är möten eftersom dom flesta var dels mycket äldre än mig och dessutom inte min sorts av människor.
Bilden är från deras hemsida och den är dessutom länkad dit 


Nu, strax ska jag ha mitt första lilla "möte" med mina värld föräldrar om de är något som jag undrar om och bara lite allmänt nu när jag har varit med en vecka och sett hur saker och ting går till..
Denna kommande veckan är dessutom lite speciell, eftersom min värd pappa fyller år på fredag och min värd mamma ska åka till Florida på torsdag på en jobbgrej och kommer inte hem förens på söndag kväll.
Och jag vet inte vad jag ska köpa till min värd pappa, förutom att jag tänkte gå upp tidigare och hjälpa till på morgonen med att få barnen till skolan och sedan kanske baka något till kvällen med barnen till honom. Så är de någon som har något tips så hjälp mig..

Kram, Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0