Var tog mitt lokalsinne vägen!?

Jag har börjat fundera på om mitt lokasinne försvann samma dag som jag kom till min värdfamilj? För innan jag kom hit så hittade jag hur bra som helst bara jag hade varit där en gång så kom jag ihåg vägen nästa gång inga problem liksom... Men nu vet jag inte, jag kör fel hela tiden! De ända jag hittar utan gpsen är barnen skola, little gym, närmsta mat affären och de är ungefär allt! Jag kan i och för sig kanske hitta till några andra ställen men då är de dom som ligger utmed West Chester Pike/Rode 3 bara för att de bara är att följa vägen liksom.. Men annars kör jag fel i stort sätt varje gång jag ska ut och köra.
Som ikväll, jag skulle bara ut och köpa lite små saker på Dollar store och i en annan affär, men jag körde totalt fel, så jag tog upp gpsen och tryckte in vad jag trodde var rätt- vilket de inte alls var utan jätte fel!! Så då bestämde jag mig för att skita i de och åka hem istället och tryckte på "go home" på gpsen och då på vägen hem så hittade jag de!!! Men de tog ju bara så där 45 eller något sådant, vilket normalt tar 5-10minuter... Så hädan efter så tänker jag använda GPSen fullt ut när jag är ute och kör själv!

Idag har alla barnen var helt underbara mot mig!! Jag fattade inte vad som hände, men lilla S var jätte söt mot mig hela dagen och gick till och med fram och pussa de mig på kinden flera gånger helt självmant! Och sedan när L och N kom hem så gick läxorna som en dans och sen satte dom båda igång och sysselsätta sig själva medans jag lagade mat och målade med S. Och precis innan maten så fick jag gå upp och titta på vad dom hade hållt på med hela tiden, eftersom jag inte var tillåten att göra de innan. Och då hade som satt upp alla gosedjuren i N's rum och klätt på dom, jätte sött!
Hoppas bara denna trenden fortsätter nu!



Nu ska jag titta på Grey's Anatomy!
Kram, Caroline


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hejhej :) Har följt din blogg ett tag och snart ska jag också åka som Au pair. Ska bo i Collegeville en bit utanför Philadelphia, det kanske är i närheten av dig? Tänkte i alla fall höra om du hade lust att hjälpa mig med lite tips och svara på några frågor eftersom det inte var så länge sen du påbörjade ditt år :) Du kan väl mejla mig på [email protected] om du har tid och lust! :)

2010-01-29 @ 15:05:40
URL: http://wangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0