Knasigt väder..

Idag har de verkligen varit jätte knasigt väder!! När jag vaknade så va de typ sol och växlande molnighet och typ en timme senare så var de nästan som natt igen och världens åskoväder bröt ut och strömmen gick här i huset, för åskan slog ner en bit bort här på gatan! Efter typ en halvtimme med konstant åskande så blev de helt plötsligt klart igen och solen sken och de var jätte varmt men också fruktansvärt kvaft. Senare på eftermiddagen blev de helt mörkt på himlen igen så man trodde att de skulle komma ett till oväder men de kom inte förens senare på kvällen då de slog till med värdens åskoväder igen!! Man kunde se när åskan kom blixtarna gick liksom som stora träck över hela himlen flera gånger i minuten och sedan kom regnet och åkan blev kraftigare också! Jag hoppades att detta sista regnet och åskan skulle ta bort de kvava och fuktiga men de verkar inte som så för nu är jag kollade på hur hög luftfuktigheten va så låg de på 70%! Galet!

Jobbdagen idag har gått ganska så bra för att vara en måndag. Förmiddagen gick fort med L's klass då J, E och jag åkte till with planies bibliotek och lekte och läste lite böcker. Sedan va de lunch, nap/resttime och sedan så slutade jag typ:) Skönt, även om de verkar som mina värdbarn är inne i en period då dom har bestämt sig för att inte lyssna på mig över huvudtaget. Eller E lyssnar för de mesta men inte dom andra två.

Efter att jag slutat så hade jag lovat Sara att åka och shoppa med henne eftersom hon är ny här i området, hon kom till New Rochelle igår! Så jag åkte och plockade upp henne och vi åkte till target först och där lyckades jag med vad jag hade lovat mig själv, att inte shoppa något idag, men sedan åkte vi  vidare till Marchalls och där gick de åt skogen med de. Först hittade jag ett par jättefina högklackade skor som inte var för höga utan lagom men givetvis så var dom lite försmå. Men jag kollade vidare på skor och de slutade givetvis med att jag hittade ett par andra som jag ville ha! Högklackade, kilklack med svart remmar, dock snäppet för hög klack för min längd med de skiter jag i för dom va jättesköna!
Så nu har jag köpt färdigt för denna veckan!!



Detta är jag vad jag lycakdes få med mig hem igår när jag var i city, Soho, med Emma och Linnea..
En blommig jättefin kjol
En "storstickad" tröttja- bra till dom kalla sensommar nättenra som kanske kommer snart;)
Svart linne, vitt linne och blåvit randigt 
Ett par öronhängen
Ett armband med dragonflies på
Ett "fake pandora armband" eller de ska typ efterlikna de med brlocker från New York 


Nu ska jag sova!
Godnatt, Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0