Hund eller jätte sköldpadda??

Idag när jag och L satt och åt frukost så började folk tuta värsta mycket precis utanför vårat hus och först reagerade jag inte eftersom de inte är helt ovanligt här borta i usa och allra helst inte i våran korsnig. Men efter ett tag så kollade jag väl ut och då såg de ut som om någon hade kört på en hund som nu låg på gatan och de stod lite folk runt och kring, lite konstig va dock att flera av dom tog kort på den.. Men efter ett tag när vi stått och kollat säger L att de ser ut som en sköldpadda, jag säger nej men går ändå och hämtar mina glasögon. Och vad ser jag när jag kommer till baka?? Jo de är en sköldpadda!! Polisen kom också till platsen och min värdpappa kom hem efter att ha kört min vmamma och han gick bort och kollade och mycket riktigt de va en stor sköldpadda(typ 70-80cm!) som låg på vägen, levande. Dom ringde någon djurkontroll som kom till platsen också men de ända dom gjorde va att flytta den tillbaka till bäcken som går i mellan dom två vägarna på våran gata. Helt sjukt, djurkontroll mannen hade tydligen bara sagt att vi skulle låta den leva där, och att de va ganska så ovanligt med så stora sköldpaddor här men att de fanns. Dom trodde att den ursprungligen kommer från dammen längst bort på vägen. Men de är ju typ 1.5km till den så de måste ha tagit väldigt lång tid för den att ha kommit hela vägen hit och de är några vägar att krossa också..
Här är lite bilder dock inte jätte bra eftersom jag stannade ine med barnen..






I övrigt har dagen gått bra även om de har varit en fruktansvärt lååång dag!! Då jag har jobbat från typ 7 till 7. Förmiddagen flöt dock på bra eftersom min värdpappa var hemma så jag och E kunde åka en sävng till parken vilket har vädligt skönt eftersom de va väldigt behagligt väder idag. Inte för varmt och inte för kallt. Eftermiddagen gick också gansak så bra. Flikorna och jag hade vattenkrig med vattenpistolerna, jag blev som ett barn igen, vilket slutade med att vi alla fyra var helt dygnsura så jag tog in dom och gav dom ett bad. Sedan ringde mina värdföräldar och sa att dom va ännu senare så jag bestämde mig för att göra lite middag till flikorna. Och när jag gör de så ser jag något bäver liknande djur i utanför vårat köksfönster!!

 

Vi har ju typ ett helt zoo här!! De känns ju som om man inte kommer bli förvånad alls vilket djur som man än ser.. För de värkar ju som om allt finns här!
Vi har ekorrar, kaniner, chipmunks, rakoons, ormar, spindlar, rävar, vargar, rådjur, bävarar(eller något likande), stora spindlar, sköldpaddor, råttor(såg en igår) ankor i massor också, och säkert en massa mer som jag bara inte har sett ännu och säkert något som jag har missat också.

Nä nu ska jag göra mig i ordning för att åka till gymmet igen!

Kram, Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0