Skön dag

Idag har de varit en riktigt skön dag:)
Dagen började med att jag hade sovmorgon till 8.30 och jobbade sedan typ 1 timme då jag i princip inte gjorde någonting annat än att göra chokladmjölk till barnen. Detta för att idag kom min värdmammas pappa och mamma från Israel så barnen var helt uppspelta och bara sprang runt benen på dom hela tiden. Vilket gjorde att jag typ inte behövdes. Så min värdmamma sa till mig att jag kunde vara ledig fram till 1. Eftersom de va strålande sol och inte allt för hett ute idag så tog jag tillfället i akt för att gå ut och gå en runda och fota lite. Så jag gick en av de vandringslederna som finns här inte alls långt ifrån och testade min kamera lite:D Var väldigt skönt faktiskt!
När jag började vid ett så åt vi först lunch sedan åkte jag med min värdmamma för att hämta den andra bilen eftersom hon skulle iväg med L och J till tandläkaren och ville att jag skulle ha en bil hemma. Så när vi hade gjort de och hon hade åkt iväg med dom så la jag E för hennes nap. Så när hon sov så plockade jag iordning här hemma lite och sedan satt jag och slöade mest. När min värdmamma och L och J kom hem vid typ tre så sov E fortfarande och då sa min värdmamma att jag kunde få sluta om jag ville!! Vilket betyder att jag typ bara jobbat 3 timmar idag och 1,5 av dom så sov ju E så jag bara slöade :P Väldigt skönt!

När jag hade slutat så gjorde jag mig iordning lite snabbt för att åka in till city och träffa Jessica och Linnea för en middag. Men eftersom jag var lite tidig så tog jag mig en sväng till Central park först, där jag sedan också mötte upp Jessica. Jessica och jag gick sedan vidare till hm där vi skulle möta Linnea. Efter lite shopping på Hm, inte för min del, så gick vi vidare till Appelbees för att äta lite middag. Efter att middagen avnjutits så kollade vi lite i souvenirbutiken över gata och sedan köpte vi oss en varsin glass på Coldstone. Efter de va de dags för mig att dra mig till mitt tåg och där med säga hejdå till Jessica som beger sig hem till Sverige imorgon:( Mycket tråkigt att ännu en av mina vänner här borta blir tvingade att åka hem. 
De är helt klart en av de dåliga sakerna med att vara au-pair, de är i princip aldrig någon som är bor där du bor exakt samma tid.. alltså många hejdå till vänner som du kommit väldigt nära:(


Här kommer lite blandade bilder med den nya kameran:
  






































Okej nu ska jag försöka sova, hoppas jag kan sova!! Annars är de den 4 natten i rad som jag inte har kunnat sova något vettigt alls..
Godnatt, Caroline

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad kosta den kameran? :)

2010-06-16 @ 22:46:45
URL: http://hannalarssonaupair.blogg.se/
Postat av: Kenan

Love your pics. I can imagine how beautiful the city is. I'm just saying, one street one day. It will take everyone years and years to see everything.



Miss you Carro :)



/Kenan

2010-06-17 @ 10:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0