4 Månader sedan jag lämnade Sverige igår

Igår så var de 4 månader sedan jag lämnade Sverige och kom USA. Samtidigt som de känns som om tiden har gått jätte fort så känns de som om man har varit här borta i ett bra tag nu. Och om man tycker att detta är ett bra tag så vad är då 12 månader?? Men alla som är här borta säger ju samma sak, dom första 6 månaderna ganska fort och sedan dom 6 sista månaderna bara flyger förbi och man fattar inte liksom vad som hände med resten av året.. Och jag tror också att de kommer gå fort för nu kommer sommaren och man vet ju att sommaren hemma bara flyger förbi, så vad kommer den inte göra här då?

Detta har jag lyckas att hinna med under mina första 4 månader!

- Bott i Broomall PA i 3 månader.
- Sett Philadelphia
- Varit på en basket match, Phillies- Pirats (Pittsburgh)
- Varit på road tripp till Atlantic City
- Road trip till Washington DC under Cherryblossom festival och sett Arlinton cemetorium- John F Kennedys grav, Vita huset, The monument, Capitolium, Lincoln memorial, Capitol, deklaration of independence m.m
- Varit på Philadelphia Zoo, Usa första zoo
- Varit på en High School musical, The Urintown
- Varit på amerikanskt barnkalas
- Upplevt påsken i USA
- Upplevt alla hjärtans dag i USA
- Åkt skidor i Spring mountins
- Varit med om Philadelphias västa snöstorm på 100år! Och mer snö än vad jag någonsin har sett där jag har bott, fjällen räknas inte. Till detta räknas också en helg utan ström med med min ex värd mamma och barnen.
- Varit och ätit på Cheesecake Faktory.
- Kollat på mer barnprogram än jag gjort på många, många år!
- Ätit på många äkta Amerikanska Diners
- Varit och shoppat på Malls
- Varit med om en Rematch
- Druckit många kaffe från Starbucks
- Varit i en "Amerikansk" Synagoga.
- Varit hos en doktor här i USA
- Sett NYC- Times Square, empire StateBuilding, vandrat omkring i centralpark, Madison Square garden, Shoppat, Suttit på Carries trappa i Sex and the city! Med mycket mer har dock inte sett frihets gudinnan och Brooklyn bridge på nära håll..
- Varit ute i New Yorks nattvimmel.
- Sett två kändisar, Adam Brody och Gavin Degraw.
- Varit på Bronx Zoo

Har säkert glömt något men de är detta som jag kan komma på nu så nu bara utan att verkligen kolla upp..

Kram, Caroline



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0