Helgen

I fredags efter att jag hade slutat jobba så duschade jag och gjorde mig i ordning och åkte sedan och på kvällen till Cheesecake Faktory med ett gäng tjejer för att äta middag och sitta och prata lite vilket var väldigt trevligt:D

Sedan på lördag förmiddag så tog jag tåget in till city för att träffa Jennifer, från Philly, och Matilda som va och hälsade på här i NYC. Jag möte upp dom på Times Sqare och efter lite om och men så blev de så att vi åt på Hard Rock Café mitt på Times Sqare för att dom va så hungriga. Sedan gick vi inte till 34th street och gick och kollade i lite affärer och sånt men jag lyckades gå där ifrån utan att köpa något!  Efter de så hade de spruckit upp och solen sken och de va till och med lite varmt när de inte blåste. Så vi bestämde oss för att gå hela vägen upp till Central park och köpa med oss något och sedan sätta oss där i solen och bara ta de lugnt i solen lite. Efter ett tag i parken så blev jag tvungen att dra mig för att hinna hem i tid. Men jag lyckades missa de jävla tåget hem med typ bara några sekunder eftersom jag såg de åka!! Så jag fick spendera en halvtimme på Grand Central.. Väl hemma sedan så slängde jag bra ner mina saker i min en väska för att Linnea skulle komma och hämta upp mig inför kvällen.

Kvällen skulle spenderas som en ute kväll på Manhattan med Jessica och Linnea! Så vi åkte hem till Linnea för att fixa i ordning oss i ordning och sedan ta tåget in till city. När vi åkte in så viste vi att sista tåget gick 1.56 hem om vi inte ville vänta tills 5.40 tåget på morgonen vilket vi verkligen inte trodde att vi skulle vilja.. Men i alla fall när vi väl kom in till Manhattan så tog vi en taxi till stället som vi ville gå till men de va mycket folk utanför och kallt som satan va de också. Så efter ett tag så bestämde vi oss och några andra svenska tjejer som vi träffat utanför för att ta oss till ett annat ställe. Väl där kom vi in lätt och de va ett väldigt trevligt lite mindre ställe:D och vi hamnade vid ett bord med gratis dricka, så de va bara att ta för sig! Och jag kan ju säga att de kändes att man knappt hade druckit på 4 månader!! Kul hade vi och helt plötsligt så skulle stället stänga och då va klockan redan 4 så då fick vi ju ta morgon tåget vid 5.40 hem för att sedan stupa i säng vid 7 helt slut!

Redan klockan 10.30 på söndag morgon va vi vakna för att då va de dags att göra sig i ordning och försöka att se ut som människa igen trotts dom få timmarnas sömn och att man kände att man druckit natten innan. Allt detta eftersom vi hade lovat en annan tjej att vi skulle gå på Bronx Zoo med henne. Bronx Zoo va trevligt men de va sjukt kallt eftersom de blåste is vindar, och en varm sommardag då man har sovit lite mer natten innan så tror jag att de skulle va jätte kul.. Men nu va de inte så ju så i slutet på dagen kändes de mer som en plåga men vad gör man inte för andra;)

Efter de så åkte vi åter igen hem till Linnea för att packa ihop sakerna och sedan bege oss hemåt igen. För en varmt dusch och sängen!

Bilder kommer imorgon!

Kram, Caroline     


Kommentarer
Postat av: annika

Halloo :) Jag har ansökt om att få åka iväg som au pair till sommaren med cultural care. Hittills har jag blivit matchad med två familjer som båda radera mig utan att ringa först. Hur länge tog det för dig innan du hitta din familj?

2010-05-11 @ 13:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0