Måndag= verkligheten igen..


Jaha då va de måndag igen och man var tillbaka till verkligheten igen och undrar var helgen tog vägen.. Men de är bara 4 dagar sen är de helg igen om man inte räknar idag!;)

Helgen har varit bra intensiv som vanligt men de är faktiskt hela helgen som man lever för under veckorna, och sova kan man ju göra någon annan dag! I fredags kväll så va jag på bio tillsammans med Sandra, hennes mamma och bror som är här och hälsar på. Vilket var väldigt trevligt, vi gick på "Letter to Juliet" och mindag på bion vilket är sjukt amerikansk! Filmen var bra även om den var väldigt förutsägbar, och till och med jag fick lite för mycket i slutet(sista 5 minuterna). 

Sedan i lördags så var jag på Yankees med Carin och hennes cluster, från min orientation week. Carin bor i Stamford så de är inte så jätte långt i från mig så man liksom träffas någon gång på helger och så. Yankees spelade mot Twins och Yankees vann! Fast vi var inte kvar och kollade på hela eftersom vi inte vill gå när alla gick då de är smockat på tågen! Och eftersom tåget tar 1 timme för Carin och dom så vill om inte åka 1 timme i ett smockfullt tåg.. När vi gick där ifrån så va de någon som trampade på baksidan av min ena sko så den gick sönder!! Och jag skulle ju direkt in till city för att möta upp Emma! Så de blev att köpa ett par nya skor direkt när jag kom in. Hittade ett par billiga skor på sista slut rean på Strawberry för bara 7.50 så jag köpte dom och dom va dessutom sköna.
Emma och jag gick och kollade i lite olika affärer och sedan bestämde vi oss för att försöka hitta de Svenska Café fika. Vi gick runt och kollade länge i de området som vi trodde att de skulle varit i men hittade de inte men vi hittade den Svenska kyrkan i alla fall vilket också har ett litet fik, men dom hade så klart hunnit stänga precis innan vi kom dit! Så då bestämde vi oss för att gå och köpa med oss lite mat och gå och sätta oss i Central Park istället. Så vi gick in på ett Pharmacy och handlade lite och sedan gick vi och satte oss i gräset i den sista kvälls solen i Central Park, mysigt! Efter de så bestämde vi oss för att ta tåget hem. Jag bestämde mig för att gå hem från tåget vilket jag nog inte skulle ha gjort.. eftersom emma först skrämde upp mig om att de precis hade flyttat in en "sexoffender" i en av husen som jag normalt sätt går förbi när jag går hem. Detta lede till att jag gick en liten omväg men var ändå helt knäpp och gick med mobilen i handen hela vägen hem. Jag lyckade också snubbla på ett ställe så illa så att jag skrapade upp ett stort sår under min stor tå. Så att blodet bara rann och inte hae jag någon plåster eller något papper och jag förstörde dessutom mina skor som jag hade köpt!!! (fast de går nog att limma) Men de gjorde i alla fall skit ont och jag hade liksom inget annat val än att fortsätta gå hem:( Allt detta gjorde att de tog 50 min att gå hem istället för 30min att gå hem.

I går så åkte jag in till city igen för att träffa Jessica eftersom hon sa att hon ville shoppa, men vem blev de som shoppade egentligen?? Men i alla fall så började vi med att gå till en smyckes affär där som sålde Pandora smycken. Jag skulle ju köpa en ny berlock från mamma i födelsedags present. Jag bestämde mig för ett äpple som skulle stå lite för "the big appel" de fanns jätte häftiga taxibilar och som jag också va lite sugen på och en massa andra berlocker och för den delen. Efter de så gick vi och handlade en sandwistch var och gick och satte oss i Central Park och njöt av solen och åt lunch i någon timme, jätte skönt! Sedan satte shoppingen i gång och vi började på HM där jag köpte ett par nya shorts eftersom jag bor i mina shorts när jag jobbar och de är varmt ute. Sedan forssatte shopping turen och de slutade nog med att jag gjorde av mer pengar än Jessica.. då jag bland annat köpte nagellack, ett linne, en vatten flaska och en väska. Vi tog sedan tåget hem vid, jag tog de vid 9.40 och gick sedan hem så jag var hemma strax innan 11 eftersom jag inte kunde gå så fort pga mina stackars fötter som har som har fått gå mycket i dåliga skor denna helgen. Väl hemma stupade jag i säng ganska så fort för att orka överleva idag.

Idag har jag och E ändå tagit de ganska så lugn eftersom vi har byggarna och min värdpappa verkar vilja att vi är hemma då vilket gör mig helt galen av alla ljud som är. De ända som vi har gjort är att ha kört flickorna till skolan, hämtat dom och sedan hämtat min värdmamma vi tåget. Och nu har jag slutat och skypat med mamma ett tag och är redan så slut att de känns som om jag skulle kunna gå och lägga mig redan nu och sova hela natten!

Återkommer med bilder från helgen senare ikväll om jag lyckas hålla mig själv vaken!

Kram, Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0