Morsdag..

De är ju morsdag i sverige idag, dock är de inte söndag den 30 i sverige längre men fortfarnde här i sådär 14 minuter till;) Måste bara häsla hem till min mamma i alla fall och säga att jag har tänkt på dig idag lite extra och att jag älskar dig!

Som vanligt så undrar jag var helgen har tagit vägen, men denna helgen har vi ju en extra dag också! Alltså vi är, eller dom flesta är, lediga imorgon också eftersom de är memorialweekend här i USA. Då man ska hedra alla soldater som gick/ går bort i krigen. Men de betyder också att de officellt bilr sommar efter denna helgen!:D Känns skönt att man nu kan säga att de är sommar här även om de har kännts som om de är har varit sommar här i över en månad åtminstånde.

I går var jag inne i city en liten kort sväng men Jessica och Linnea och sedan så åkte vi hem vid 4 typ för att åka hem till Elin där hon skulle ha lite BBQ vilket var väldigt trevligt! Så kvällen slutade med att jag sov hos Elin så jag slapp ta mig hem innan klockan 1.. Sedan idag så var de ju tänkt att vi skulle in till city igen och shoppa lite och sedan gå och kolla på Sex and the city 2 inne i city men de blev inte riktigt så. För innan alla hade orkat pallara sig upp och allt sånt så va klockan redan för mycket så vi tog en lugn hemma dag på Linneas baksida och stekte i solen. Sedan senare ikväll så bestämmde vi oss för att pallara oss iväg och åka och kolla på en film på bio åtminstonde, dock inte sex and the city, men vi såg Just wright. Vilket va en väldigt söt bra film. Som dessutom inkluderade att filma i båda dom två städerna som jag har bott i här i usa, alltså New york och Philladephia.
Och nu när vi körde hem från bion så såg vi en VARG!! Helt sjukt! Min värdmamma sa de till min för några veckor sedan att de finns vargar här och jag tänte och jaja hon menar vell bara en räv eller något, de kan ju inte finnas vargar här... eller? Jo nu vet jag att de gör de!! När vi körde hem så sprang de en över vägen precis framför bilen. Så jäkla sjukt de finns så många djur här i usa som lever inne bland husen som man aldrig skulle se i Sverige liksom. Och jag säger då bara de skulle jag se en varg när jag inte satt i en bil eller något utan gick hem så skulle jag ju börja springa för livet!!

Nä nu är de dags för min välbehövliga sömn.
Godnatt Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0