Sol sol kära sol!

Idag har solen tittat fram här borta efter några dagar av tråkigt grått och regnigt väder. Dagen blev ju inte sämre av att jag hittade en lapp utanför min dörr igår när jag kom hem där de stod att jag kunde börja vid 10 idag bara jag hade min dörr öppen mellan 7 och 7.20 då min värdpappa skulle köra min värdmamma till tåget.
Så vid två minuter i 7 gick jag upp och öppnade min dörr och sedan så gick jag och la mig igen, och flickorna sov så fint dom 20 minuterna så de va ju inget jobbigt precis.. Så jag tog sovmorgon! Så skönt, de har ju inte hänt på ett bra tag kan jag säga, även om jag bara sov till 9.30 men de räknas som sjukt mycket sovmorgon för mig nu mera;D
Sedan när jag började jobba så åkte vi till parken och där visade sig många andra barn från J's klass va så de gick jätte bra och alla barnen lekte bra, jag satt och njöt av solen med dom andra au-pairerna/nannies. Sedan va de lunch och nap för E och tv och story time för J och mig. Eftermiddagen ägnades åt ännu en playdate i parken med 6 ungar och en au-pair och en nanny. Vilket gick väldigt även om jag höll på att koka upp eller något där ett tag. Men man ska ju inte klaga! Vi älskar ju solen!! Sedan fick jag sluta vid 5.30 så jag jobbade lite längre idag men jag började ju andra sidan senare. 
Imorgon ska de vara samma härliga väder och jag har troligtvis playdate under förmiddagen med en annan au-pair så jag hoppas att de blir parken så man kan få njuta lite mer av solen!

Kram, Caroline
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0