Hurricane

Yes dom säger att de ska komma in en orkan över New York areat! Han, Earl, förväntas komma in nu under helgen, kommer i natt/imorgon. Mitt punkten av orkanen förväntas dock gå över Long Island närmare bestämt the hamptons. Vi är ju dock lite längre in och förväntas därför bara få sideffekter av den som kraftigvind och regn.. Men man vet aldrig för dom säger samtidigt att orkanen ska gå in över land i Connecticut och de är ju inte precis långt norr ut de så vi får helt enkelt vänta och se vad som händer. Detta är den kraftigaste orkanen som går in över Long Island sedan 1991!
De är både lite häftigt och exiting att bo så nära där en orkan ska gå in men de är också lite jobbigt om de skulle slå så hårt att strömmen och sånt slås ut, för de okar jag inte men. Men jag kan inte säga att jag tycker att de känns läskigt ännu i alla fall. I så fall får jag nog få de mer bevisat för mig att de verkligen kommer in här..
Vi har dock redan märkt av orkanen när Alicja och jag var nere i Manor park ikväll. Jag har näst intill aldrig sett några vågor där eftersom vi ligger så mycket i en vik här inne men ikväll var de riktigt vågigt och friskvind där nere så de är ju helt klart att de är storm som är på väg in i alla fall.

Imon är de fredag och de betyder att de är helg!!! Och då är de bara en jobbvecka, dessutom bara med 4 dagar för de är ju Labour day på måndag, kvar till skoloran börjar!!! Ska bli så himla skönt när skoloran börjar, rutin och ungarna är i skolan så jag behöver inte ha dom efter mig hela dagen!! Haha usch vilken dålig au-pair jag är:O

Kram, Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0