Måndag igen..

Japp då va de måndag igen! Var tar veckorna vägen egentligen? Man kan till och känna att de har blivit höst här borta på andra sidan atlanten nu. Jag som har sagt att jag tänker förneka hösten så länge som jag bara kan, eftersom jag inte vill ha den här ännu utan vill fortsätta att leva i denna "sommarvärlden". Sommaren har ju varit såååå lång och dessutom jättebra, rolig och helt underbarn med undantag av vissa nedgångar så klart! Men de är vell sånt man får räkna med som au-pair.. Men nu mera kan verkligen känna att hösten har kommit här, igår va de 15 grader och regn och svinkallt! (ni där hemma tycker säkert inte de är kallt, men när man har vant sig vid 30+ grader så är de kallt!)

Helgen har varit fullspäckad som vanligt med en massa aktiviteter från morgonen till sena natten. Men de är ju precis så vi vill ha de så jag klagar inte! 
Så fredagskväll så va de Grils Night out med mina härliga tjejer! Och de va jätte kul ända tills jag var tvungen att åka hem eftersom jag skulle sova hemma.. men de måste vi göra om tjejer:) På lördag sedan så åkte vi in till city för att Rösta i de svenska valet, i den svenska kyrkan. Vuxen poäng till oss där som röstar även om vi är utanför Sveriges gränser!! Vi shoppade också inne i city och jag känner att jag gjorde av med lite för mycket pengar, även om jag behövde kläderna för de va höst kläder, och de behöver jag!! Jag har ju inget att ta på mig när de är kallt! Kvällens spenderades sedan genom att spela brännboll eller burnball som vi så fint fick kalla de;) Och sedan lite hemma mys hos en av killarna med öl, spel och en massa prat.
Söndagen så skulle jag med Emma på hennes au-pair möte som var skattjakt i city, kul grej men som sagt så va de lite kallt igår.. men de va rätt kul ändå även om vi var helt slut efteråt. Så då blev de en tidigkväll med bara mys och prat hos Emma istället, men de är trevligt de också!
De var helgen de!

Och nu är de en ny jobb vecka igen. Men denna veckan så börjar skoloran fullt ut för både L och J så de ska bli jätte skönt!! E kommer bara gå lite i skolan på onsdag och torsdag med lite inskolning och sånt men de är i alla fall mycket lättare att bara ha henne än att ha alla tre hela tiden.. Så idag har de gått ganska så lätt:) Både L och J var så glada när dom kom från skolan! Och J var så stolt över att ha tagit solbussen själv och allt sånt själv nu för första gången, när hon börjat Kindergarten på en helt ny skola som dessutom ligger lite längre bort.

Nä nu ska jag ta tag i mitt liv och städa mitt rum som ser ut som ett helvet som vanligt efter helgen, eftersom jag inte är hemma något utan bara slänger in eller hämtar saker när jag är här..;P

Kram, Caroline



Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Jag planerar att åka som Au Pair efter studenten (nästa vår), och det skulle därför vara kul att få kontakt med dig och få ställa lite frågor.

Hör gärna av dig via mail.

Hälsn. Sofia

2010-09-20 @ 18:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0