Rosh Hashanah

Idag är de Rosh Hashanah vilket är en judisk högtid, de judiska ny året. Så ikväll har jag varit med på den stora middagen som dom hade här hemma med en massa konstiga saker att äta och en massa svammel på hebreiska från "boken", haha. Nä men de va en helt okej kväll för att vara hemma med vfamiljen.
Jag har också fått lära mig att september är en väldigt "busy" månad för judar då de är en högtid nästan varje vecka... och sen kommer även min vpappas två systrar plus ett barn och en man hit nu denna månaden och hälsar på så de kommer vara fullt hus och full rulle hela tiden!

Idag slutade jag ca 13.30 för min vmamam jobbade hemifrån pga. högtiden, och imorgon är jag ledig eftersom både min vmamma och vpappa är lediga plus att mina vmammas syster är här också.. så dom behöver inte mig! Skönt!! Vet dock inte vad jag ska hitta på imorgon, men de löser sig nog!

Kram, Caroline



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0