2010!

Nu äntligen kommer min "sammanfattning" av 2010! Bättre sent än aldrig...

Januari
Detta va månaden då jag tog mitt första steg ut i stora världen och lämnade Sverige och lilla Växjö bakom mig! Jag var sjukt förväntansfull för att åka iväg, jag kom fram till orienteringen och hade jätte kul i New York min första vecka! Sedan bar de av till Philly och Broomall där min värd familj bodde! Min första månad med familjen var mycket bra och jag kom in i allt fort och tyckte verkligen om min familj och njöt av Philly!
Februari
Månaden då vi fick massvis med snö i Philly tror vi till och med slog snörekordet för philly och de gamla va typ 100 år gammalt så de va massvis! De blev därför många "snowdays" och dessutom hade vi strömavbrott i två dagar vilket inte alls va kul när de va svinkallt ute.. Jag var också och åkte skidor i Spring mountins med mitt cluster och umgicks mycket med Jennifer:)

Mars
I mars hände de som inte fick hända i min värd familj och vi var tvungna att ta beslutet att jag skulle gå i rematch och leta efter en ny familj. Jag var väldigt ledsen eftersom jag verkligen gillade denna familjen även om jag totalt förstod och också kände att detta va de rätta. Jag åkte också till Atlantic city med Julia under mars, och njöt mer av philly eftersom jag viste att jag skulle få åka därifrån snart. De va också mitt yngsta värd barns 3 årsdag med födelsekalas!

April
Precis i början av April var de väldigt mycket som hände, och alla mina bilder är faktiskt från de två första veckorna av månaden. Den andra april så matchade jag med min värd familj i New Rochelle, New york och de bestämdes att jag skulle åka till dem redan den 8! Samma dag som detta hände så var jag på en Baseball match med min värd familj i philly och dagen efter de så åkte jag till Washington Dc tillsammans med Julia och Jennifer.
Jag kom sedan till min värd familj i New York och kom snabbt in i allt där också och hitta snabbt vänner att umgås med på fritiden:) Såg också min först kändis här i Usa, Adam Brody! De spelade in en film bara en gata från mig:P

Maj
Sommaren började verkligen komma till New York och de va varmt och skönt varje dag! Jag umgicks sjukt mycket med Sandra hela månaden ända fram till hon blev tvungen att åka hem:( Men vi hade roligt fram till dess. Jag var också och kollade på röda mattan premiären av Sex and the city 2 och såg alla kändisar därifrån och en massa andra också:D Vi var också till Six flags och så var jag och kollade på ett Yankees game!

Juni
Jag spenderade mycket tid inne i city denna månaden både under dagarna och under nätterna och även veckodagar några dagar efter att jag jobbat! Josse och hennes familj var i New York på besök så jag fick träffa henne och spenderade lite tid med henne:) Vi gick också på en basketmatch i Maddison squargarden! Vi new york tjejer och massvis med andra svenskar firade också midsommar i Battery park på manhattan och sedan fortsatte vi hem till westchester och röjde natten igenom!

Juli
Min minsting fyllde 3 så detta friades med BBQ. 4th off July firades med party och de blev också en massa anndra partyn under denna månaden runt om i Westchester! Vi åkte också till Jones beach en lördag! Mamma och Erik kom också och hälsade på så de blev några intensiva dagar inne i city med dem:)

Augusti
Denna månaden åkte jag och Emma till Niagara falls på en weekend trip! Min pappa Helen, Jonna och Mattias var också och hälsade på så de blev några intensiva dagar i city med dem också:) En slapp dag i centralpark med Sara, en till trip till Jones beach och många andra sköna dagar blev de också.

September
En väldigt blåsig lördag spenderades på Coney Island tillsammans med Sara, mysigt! Jag fick även ett frieri där av en som ville bli min nya man, pinsamt! En helg va vi upp till Mahopac och åkte båt,wakeboard m.m, badade, grillade i Jeremys hus och hade de trevligt!
Emma fyllde också 21 och de firades med middag och sedan Mollys med tjejerna:)

Oktober
I oktober så gjorde jag klart alla mina credits och jag bestämde mig också för att jag skulle förlänga min tid här i usa! Jag velade dock mycket med om jag skulle stanna i min värdfamilj i NY eller om jag skulle leta efter en ny men till slut så bestämde jag mig för att leta efter en ny, fråga mig inte om de va rätt eller inte.. de får vi se om någon månad eller så när jag kommit in i allt här borta och kan jämföra de.
Vi tjejer hade också några härliga dagar, en picknick på rye beach och en Söndag inne i city!
Vi var firade också Halloween med party hela natten lång med en massa dans:)

November
Månaden då hösten verkligen började komma till New York och de faktsikt var riktigt kallt på morgorna och kvällarna, men de va fortfarande väldigt soligt! Vi åkte till Miami över Thanksgiving och bara göttade oss i solen och allt annat som man kan götta sig i när man är i Miami beach! Dock behövde vi en veckas restoring efter.. Men de va helt klart värt de för vi hade svin kul och de är en resa som jag aldrig kommer glömma!

December
Sista hela månaden i New York som au-pair om man inte räknar de 14 dagarna i Januari innan jag åkte. De va också månaden då jag var väldigt osäker på var jag skulle ta vägen efter den 11 jan efter som jag inte hittade en ny familj förens väldigt sent och innan de va de många nedslag som gjorde att jag nästan trodde att jag skulle få åka hem till Växjö så därför försökte jag njuta så mycket som möjligt!
Vi upptäckte hur kul de va att gå ut i White plains och de förblev våran ny grej. Vi firade lucia med utgång på hudson i city där de va lucia party med riktigt lucia tåg. Vi hade också jul bak hemma hos elin med glögg och julmusik på högsta volym, riktigt hög mysfaktor! Julafton firades inne i city med svenska kyrkan och skridskor åkning! Nyår firades i White plains massvis med annat folk!
Detta va mitt 2010 i ord och bild, och om jag får säga de själv så är de ett år som varit sjukt bra! Och som jag sent kommer att glömma! Hoppas 2011 har något bra att ge mig också:P
Kram, Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0