Au-pair i över ett år nu

Nu har jag varit au-pair i över ett helt år och också varit borta från Sverige i över ett år! Jag är jätte glad och stolt över att jag verkligen tog beslutet att åka iväg. För under detta året som har gått har jag fått vara med om så sjukt mycket, lärt mig massvis och utvecklats något enormt som person! Jag vet nu att jag klara av att ta hand om mig själv(och andra) och stå helt på egna ben utan att någon stöttar en hela vägen. Jag har också förändrats som person i hur jag ser på  saker och ting, jag uppskattar nu verkligen Sverige och våran kultur tex och vet att de är där jag kommer vilja bo när jag är klar med mitt resande. Jag är nu mera också mycket mer självsäker i mig själv vilket jag är jätte glad över! De är så klart så att de inte hela tiden har varit en dans på röda rosor under detta året även om min blogg till mestadels har gett den synen. Men de har så klart varit stunder då de har varit jobbigt med värd familjen och rematchnings perioden och också dagar då man bara har velat vakna upp i sin egen säng hemma i Sverige men dessa stunder har helt klart varit färre än de positiva stunderna!
Så tack alla som har varit där under mitt första år och gjort de till va de varit- sååå underbart!! Nu är de bara 9 månader kvar och jag hoppas att dessa 9 månader kommer bli lika underbara och lärlings rika i denna nya stad och nya stat med nya människor och ny värd familj!
Kram, Caroline

Kommentarer
Postat av: Elin

Saknar dig carro!!! hoppas allt gar bra dar borta.

WE LOVE YOUUUU

/elin och linnea

2011-01-18 @ 03:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0